Home » , » Kenapa Bangsa Melayu Jadi Macam Ni?

Kenapa Bangsa Melayu Jadi Macam Ni?

Assalamualaikum dan salam 1Dunia...
"Kita ibarat melukut ditepi gandang, makan kuih sisa orang"
Jika benar bangsa kita boleh ::

1. Membangunkan sebuah bandar baru islam setiap satu negeri.
2. Gudang pakaian orang melayu dikunjungi semua kaum dan tidak perlu kita berpusu membeli pakaian digudang bangsa lain. sekurangnya membeli pakaian baju kurang dan pakaian untuk ke masjid, tasbih, songkok dan lain-lain.
3. Orang melayu punya kilang yang boleh mengambil beribu pekerja pelbagai bangsa dan bukan apa yang berlaku sekarang dimana orang melayu bekerja di kilang - kilang bangsa lain.
4. Menurut kajian orang melayu membeli 4 billion sebulan menghabiskan duit untuk majlis kenduri kendara. bagaimana boleh orang melayu mempunyai penindustrian kita sendiri dan kedai menjual pelbagai barangan pengantin dan kenduri kendara.
5. Bangsaku boleh mempunyai kilang yang dapat mengeluarkan barangan makanan HALAL untuk orang islam bukan setakat untuk orang malaysia.
6. Lebih banyak hotel-hotel melayu islam yang lebih bersih dari mempunyai rumah urut.

Saya bukan seorang yang bersifat perkauman tetapi saya bercita-cita bangsa saya maju. Saya hanya ingin melihat bangsa saya HANYA membeli dan menjual kegunaan harian bangsa saya sahaja. Apa langkah seterusnya jika kita hanya berfikir perkara yang kecil-kecil termasuk mempertahankan fahaman politik masing-masing.

Pagi-pagi jangan marah-marah ya, senyum.
Sumber: IniKalilah
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. ©Matuse68™ - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger